همه مقالات

نمایش جزئیات

دلایل کاهش شتاب خودروی ال 90 چیست؟

خودرو ی ال 90-ال 90- ال90-شتاب-دلیل کاهش شتاب ال90-عوامل کاهش شتاب ال90-تعمیرگاه ال90-تعمیر ال90-تعمیرگاه رنو تهران-رنوتهران

۱۰ دلیل اصلی کاهش شتاب خودروی ال ۹۰


جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002

در این مقاله سعی می کنیم به صاحبان خودروهای ال ۹۰ کمک کنیم  که عیب خودروی خود را درخصوص کاهش شتاب بررسی کنند ولی تعمیرگاه رنو تهران پیشنهاد می کند بعد از پیدا کردن دلیل کاهش شتاب ، حتما توسط تکنسین با تجربه و آموزش دیده نسبت به تعمیر خودروی خود اقدام کنند تا منجر به بروز ضررهای جانی و مالی نشود .

خودروی ال ۹۰ بر خلاف ظاهرش دارای شتاب بسیار بالایی است که می شود جز پر شتاب ترین خودرو های ایرانی در نظر گرفت . پس اگر تمایل به درگ و کورس های خیابانی باشید خودری ال ۹۰ حرفی برای گفتن دارد .

تعمیرگاه رنو تهران با کادری مجرب و آموزش دیده و با بروز ترین ابزارهای تعمیرگاهی دنیا در تمام زمینه های تعمیر ال ۹۰ شامل :

  1. تعمیر موتور
  2. تعمیرجلوبندی و سیستم تعلیق
  3. باطری سازی و تعمیر سیم کشی
  4. سرویس دوره ای
  5. نصب آپشن
  6. عیب یابی و دیاگ
  7. تعمیرگیربکس اتومات و دنده ای با گارانتی

آماده خدمت رسانی در زمینه تمامی خدمات بالابه صورت کاملاً تخصصی و با تهیه لوازم اورجینال به مشتریان عزیز تعمیرگاه رنو تهران می باشد .

 

عوامل کاهش شتاب خودرو ال۹۰

 

  1. شمع موتور

خودروی ال ۹۰ دارای یک موتور چهار سیلندر می باشد که در هر سیلندر یک شمع برای جرقه زنی و اعمال انفجار تعبیه شده است . اگر عمر شمع تمام شود و یا به صورت ناقص کار کند عمل احتراق یا صورت نمی گیرد و یا دیر صورت می گیرد که این کار باعث کاهش شتاب خودرو می شود .

عمر مفید شمع موتور ال ۹۰ بیست هزار کیلومتر می باشد که بعد از آن باید تعویض شود . سلامت شمع را می توان از ظاهر آن نیز تشخیص داد .

سرامیک شمع باید از هر گونه شکستگی و ترک خوردگی به دور باشد . در قسمت سرامیکی شمع هرگونه از این موارد را که مشاهده کردیم باید آن را تعویض کنیم .

پلاتین شمع از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود . پلاتین شمع را از نظر خوردگی ، سایش و فاصله پلاتین را مورد برسی قرار دهیم .در صورت هر کدام از عیب ها باید شمع را تعویض کنیم .

 

 

 

  1. تایم موتور

تایم موتور همان طور که از نامش پیداست برای میزان کار کردن موتور است  در بعضی از مواقع مالکان خودرو ال ۹۰ بعد از تعویض تسمه تایم می گویند که شتاب ماشین کاهش یافته است .

یکی دیگر از دلایل کاهش شتاب ال ۹۰  نا میزان بودن تایم می باشد در خودروی ال ۹۰ که مجهز به تعویض تسمه تایم بوده بعد از طی مسافت ۶۰ هزار کیلومتر باید با ابزار مخصوص تعویض شود .

در بسیاری از تعمیرگاه ها از ابزار مخصوص برای تایم دقیق استفاده نمی کنند که تایم خودرو بهم می خورد . حتی به اندازه یک دنده این اتفاق می افتد که باعث کاهش شتاب خودرو شده و در بعضی از موارد باعث بد کار کردن موتور نیز می شود .

 

  1. صفحه کلاچ

یکی دیگر از عوامل کاهش شتاب ال ۹۰ تمام شدن صفحه کلاچ می باشد . در خودروی ال ۹۰ برای به حرکت در آوردن خودرو از صفحه کلاچ استفاده می کنند .

صفحه کلاچ  بین موتور و گیربکس نصب شده است و عمل انتقال نیرو را انجام می دهد .

نیروی تولید شده توسط موتور را صفحه کلاچ به گیربکس انتقال می دهد . حالا فرض بر این بگیرید در خودرویی که صفحه کلاچ تمام کرده باشد هرچه موتور نیرو تولید کرده است را صفحه کلاچ نمی تواند آن را به گیربکس انتقال دهد . در اص نصف قدرت تولیدی را به گیربکس انتقال می دهد در این صورت ماشین گاز خوده و دیر حرکت می کند .

  1. وایر

یکی دیگر از دلایل کاهش شتاب  خودروی ال ۹۰ وایر می باشد .

وظیفه ی وایر:

 هدایت برق تولید شده توسط کوئل به شمع می باشد .

خرابی های وایر:

وایر را باید از نظر پوسیدگی ، زدگی ، پاره شدگی را مورد برسی قرار دهیم .

عمرمفید وایر ۴۰ هزار کیلومتر می باشد

  1. سوزن انژکتور

سوزن انژکتور عامل بعدی کاهش شتاب ال ۹۰ می باشد که باید هر ۴۵ هزار کیلومتر شست و شو شود و فیلتر سوزن انژکتور نیزتعویض شود .

توجه داشته باشید تعمیرگاه رنو تهران مجهز به دستگاه شست و شوی تمام اتوماتیک بوده و سوزن را به طور کامل از روی موتور جدا کرده و سپس بر روی دستگاه عمل شست و شو انجام می شود . هر گونه شست و شو بر روی خودرو و یا مکمل باک باعث شست و شوی سوزن انژکتور نشده و برعکس باعث گرفتگی بیشتر فیلتر سوزن می شود .

اورینگ های سوزن انژکتور را از نظر پوسیدگی و پارگی بررسی کنید .

 

  1. فیلتر بنزین

فیلتر بنزین یکی از مرموز ترین قطعات برای کاهش شتاب خودروی ال ۹۰ است که باید از هر ۱۰ هزار کیلومتر تعویض شود .

در صورت تعویض نکردن فیلتر بنزین ، علاوه بر کاهش شتاب باعث خرابی پمپ بنزین و خرابی سوزن انژکتور نیز

 می شود

  1. سنسور اکسیژن

سنسور اکسیژن یکی از مهم ترین عوامل کاهش شتاب می باشد .

وظیفه سنسور اکسیژن تشخیص و اطلاع مقدار مخلوط سوخت و هوا  به ایسیو است . ایسو با توجه به داده های سنسور اکسیژن دستور به مقدار پخش بنزین را به انژکتور می دهد . در صورت خرابی این سنسور ، مقدار غلط به ایسیو داده در نتیجه مقدار پخش نامناسب می دهد و باعث کم شدن شتاب خودرو می شود .

 

  1. استکان تایپیت

در خودروهای قدیمی برای تنظیم لقی سوپاپ از فیلر استفاده می کردند و بعد از کار کردن مدت زمان شش ماه باید یک بار عمل فیلر گیری انجام می شد تا شتاب خودرو کاهش پیدا نکند .

در خودروی ال ۹۰ به جای این کار از استکان تایپیت هیدرولیکی استفاده شده است .

استکان تایپیت توسط روغن موتور کار می کند و با استفاده از بالا رفت دور لقی سوپاپ ها تنظیم می شود و در این حالت دیگر نیاز به انجام فیلر گیری نمی باشد و در صورتی که استکان تایپیت خراب شود تنظیم لقی سوپاپ از بین رفنه و باعث کاهش شتاب خودروی ال ۹۰ می شود .

 

  1. ضعیف بودن کمپرس موتور

 در سیلندر عمل مخلوط سوخت و هوا توسط رینگ کمپرس صورت می گیرد تا باعث ایجاد احتراق در سیلندر شود . در صورت خرابی رینگ کمپرس مخلوط سوخت و هوا به صورت کامل انجام نمی شود و احتراق ناقص صورت می گیرد در نتیجه شتاب خودرو پایین می آید . در این حالت روغن سوزی هم اتفاق افتاده و روغن موتور نیز کم می شود .

 

  1. پمپ بنزین

یکی دیگر از عوامل کاهش شتاب خودروی ال ۹۰ پمپ بنزین می باشد . پمپ بنزین ال ۹۰ در داخل باک قرار دارد .

وظیفه پمپ بنزین ایجاد فشار پشت سوزن انژکتور است . فشار تولید شده توسط پمپ بنزین پشت سوزن انژکتور ، در صورت نیاز بنزین را به صورت پودری به داخل سیلندر می پاشد . در صورتی که پمپ خراب باشد فشار از پشت سوزن برداشته شده و سیلندر به طور کامل پر نمی شود .

 



جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002